1. برآورد هزينه راه اندازي فست فود
2. مراحل قانوني راه اندازي فست فود
3. هزينه تقريبي راه اندازي فست فود
4. قرارداد راه اندازي فست فود
5. ميانگين درامد فست فود
6. راه اندازي فست فود سيب زميني
7. ميخوام فست فود بزنم
8. وام براي راه اندازي فست فود
راه اندازي فست فود
راه اندازي فودكورت و رستوران
راه اندازي فست فود ، فودكورت ، كافي شاپ از صفر تا صد با فست فود ست
راه اندازي فست فود از ۰ تا ۱۰۰ | فست فود ست معتقد است با همكاري يك تيم حرفه اي ۱۲ سال تجربه و جلوگيري از دوباره كاري هاي بي مورد و ضعفهاي قبل و بعد از افتتاحيه مي توان فست فود فودكورت يا كافي شاپ بدون شكست و بدون ريسك را تجربه كرد و مجموعه اي از خدمات راه اندازي فست فود يكپارچه را دريافت كنيد.
با همكاري يا مشاورين و كارشناسان راه انداز فست فود ست يكي از موفق ترين برندهاي ايران باشيد.
اموزش كامل ۰ تا ۱۰۰ فست فود، فودكورت، كافي شاپ با جديدترين غذاها و منوي روز دنيا توسط گروه fastfoodset زير نظر مهندس بهروز نظام پسند با مدارك بين المللي و معتبر
گروه فوق تخصصي ۰ تا ۱۰۰ راه اندازي فست فود تيم فست فود ست، برخي از مجموعه اقداماتي كه براي راه اندازي يك فست فود ، فودكورت، كافي شاپ لازم است را با استفاده از تجربه هاي خود اطلاعاتي در زمينه راه اندازي اين كسب وكار جمع اوري كرده و شرح زير توضيح مي دهد.
اكثر دوستاني كه براي راه اندازي فست فود يا فودكورت يا كافي شاپ اقدام مي كنند در مرحله اول با بستن قرارداد مغازه مواجه مي شوند كه براي انها تعيين منطقه يا شهر و يكي از مهمترين مسائل متراژ دقيق مورد نياز اشپزخانه و سالن … مي باشد؟
نكات راه اندازي فست فود :
نكته : براي راه اندازي فست فود به ۲ فضاي مجزا كه اشپزخانه و سالن مي باشد نياز داريم كه ما در اين مبحث فضاي اشپزخانه را مثال مي زنيم كه تاييد اين متراژما به يك منوي غذايي و تنوع منو بستگي دارد.
به عنوان مثال : اگر شما قصد راه اندازي ۱ خط توليد را داريد
مانند راه اندازي خط توليد پيتزا به متراژ۲۰ الي ۲۵ متر نياز داريد،
و يا اگر قصد راه اندازي يك منو با ۴ خط توليد با تنوع غذايي بالا را داريد
براي مثال : پيتزا ، برگر ، سوخاري،كباب تركي ۵۰ متر فضا براي راه اندازي اشپزخانه و چيدمان تجهيزات موردنياز است.
نكته (لازم به ذكر است كه اين متراژها فقط براي راه اندازي اشپزخانه مي باشد)
نكته : قبل از انجام هر اقدامي بهتر است كه از تجربه ها و علم تخصيص مشاورين راه انداز گروه fastfoodset براي تاييد ملك يا مكان موردنظر (مغازه) استفاده كنيد.
نكات مهم راه اندازي فست فود:
در اين مرحله مشاورين راه انداز گروه فست فود به نكات مهمي از قبيل : بررسي يا منطقه يا شهر و مكان يا مغازه – تجزيه تحليل فست فودهاي رقيب – بررسي متراژ كافي و مناسب جهت اماده سازي – فضاي مناسب جهت اشپزخانه و چيدمان تجهيزات و پخت – ظرفيت و چيدمان تعداد ميز و صندلي و مبلمان – رعايت نكات بهداشتي و تاييديه اداره جات مختلف كه در گرفتن جواز يا مدارك بهداشتي و تأمين نيروي انساني فست فود و مسائل ديگر نقش مهمي دارند.
جانمايي تجهيزات و انشعبات آب، برق ، گاز فست فود
خريد دستگاه مهم نيست پخت با كيفيت دستگاه و ماندگاري دستگاه مهم است.
امروزه در بازار تهران دستگاه هاي چيني يا متفرقه و بي كيفيت زياد ديده مي شود،
كه فروشندگان، فروشگاه ها به علت افزايش فروش خود و منفعت خود، بدون داشتن تجربه كافي در زمينه پخت با كيفيت و اطلاعات در زمينه كاركرد با دستگاه ها مشاورهاي نادرست و بي مورد داده و همين امر باعث دوباره كاري و ضعف شما در بخش اشپزخانه كه قلب مجموعه مي باشد مي شود.
ولي گروه فست فود ست در راه اندازي فست فود و راه اندازي فود كورت ۰ تا ۱۰۰ و با داشتن سر اشپزاني حرفه اي با ۱۲ سال تجربه عملي و مفيد در بخش هاي مختلف اشپزخانه مي تواند تجربه ۱۲ ساله خود را در اختيار شما قرار دهد.
خدمات ما در زمينه تأمين تجهيزات فست فود و رستوران:
خريد تجهيزات بستگي به سرمايه گذاري شما دوستان دارد كه لازم به ذكر است
سرمايه گذار عزيز مي تواند براي خريد تجهيزات به ميزان سرمايه گذاري خود اطلاعات و مشاورهاي دقيق و ويژگي هاي پخت دستگاه ها را به نسبت مدل به مدل مشاوره كند.
خريد تمام تجهيزات با مشاورهاي دقيق و كارشناسي راه اندازان و سراشپزان موفق گروه فست فودست از ۰ تا ۱۰۰ انجام گيرد.(ويژگي هاي دستگاه ها را با مشاوره هاي درست و صحيح ما تجربه كنيد)
مشاوره در خريد تجهيزات اشپزخانه از برندهاي معتبر و شناخته شده و برندهاي خارجي نقش مهمي در كيفيت و پخت منو غذايي شما دارد، موفق ترين برندها و با كيفيت تجهيزات را با گروه فست فود ست تجربه كنيد.
ظرفيت پخت تجهيزات بستگي به نوع ومدل و قيمت آن دستگاه و كشور توليدكننده آن دارد.
طراحي و اجراي دكوراسيون و نورپردازي:
بستگي به سرمايه گذاري شما و متراژ سالن و منطقه و صنفي كه قراره در ان فعاليت داشته باشد دارد.
- طراحي دكور فست فود : نياز به دكوري با رنگبندي شاد دارد.
- طراحي دكور كافي شاپ : نياز به دكوري با رنگبندي لاكچري دارد.
- طراحي دكور رستوران ايراني : نياز به دكوري با رنگبندي سنتي دارد.
نكته : البته مشترياني كه قصد براورد هزينه دكور را دارند بايد خدمتتان عرض شود تا مكان مورد نظر طراحي نشود ، براورد هزينه نيز بابت انجام دكور مشخص نمي شود (بعد از طراحي ابعاد و اجناس موردنظر در طرح مشخص مي شود )
طراحي و نظارت بر اجراي دكوراسيون داخلي زير نظر مهندس نظام پسند و كارشناسان فست فود ست
تامين نيروي انساني
داشتن پرسنل باتجربه و خوب كاري و بهداشتي نياز به گذاشتن زمان كافي و بررسي هاي دقيق دارد.
اصولا منابع انساني يكي از مهمترين عامل در موفقيت يك فست فود، كافي شاپ، فودكورت مي باشد.گاهي مشاهده مي شود در برخي از فست فودهايي كه به تازگي در حال راه اندازي مي باشند از افراد بي تجربه و كساني كه فاقد دانش در صنعت فست فود داري يا رستوران داري هستند براي گزينش استفاده مي كنند.
عوامل شكست فست فود:
نكته : اين عامل در بخش كيفيتي، نظافتي، برخورد با مشتري مشكل ايجاد كرده و باعث شكست يك صنف در ابتداي فعاليت و رشد اوليه مي باشد
و ديدگاه مشتريان در اوايل افتتاحيه نسبت به آن صنف غذايي عوض شده تيم فوق حرفه اي فست فود set با داشتن گروه انساني كارامد و دوره ديده و سر اشپزاني موفق مي تواند كمك شاياني در اين راستا به شما مي كنند.
نكته : پخت ازمايشي قبل از افتتاحيه يكي مراحل مهم از افتتاحيه هر مجموعه اي مي باشد،
كه شما در اين مرحله به تست طعم ها مي پردازيد تا به طعم دلخواه خود برسيد كه بعلاوه تست غذا مي توان گفت تجهيزات نيز تست مي شوند كه ما مي توانيم درجه پخت نهايي را روي دستگاه تنظيم كنيم.
نكته: گاهي برخي از فست فودها بدون اين تست و پخت ازمايشي مجموعه خود را به صورت كامل راه اندازي مي نمايند، كه در اين صورت ريسك بالايي در انتظار شب افتتاحيه مي باشد.
نكته : راه اندازي فست فود و داشتن مجموعه اي موفق بدون شكست
يكي از عوامل مهم در اين زمينه است كه اين عامل در واقع به پشتيباني مدت داري نياز دارد.
مشاوره در خريد تجهيزات آشپزخانه
خريد تجهيزات بستگي به سرمايه گذاري شما دوستان دارد
سرمايه گذار عزيز مي تواند براي خريد تجهيزات به ميزان سرمايه گذاري خود اطلاعات و مشاورهاي دقيق و ويژگي هاي پخت دستگاه ها را به نسبت مدل به مدل مشاوره كند.
(از ۱۲ سال تجربه عملي ما در بخش راه اندازي فست فود و فود كورت استفاده كنيد)
خريد و فروش تجهيزات فست فود:
خريد تمام تجهيزات با مشاورهاي دقيق و كارشناسي راه اندازان و سراشپزان موفق گروه فست فودست از ۰ تا ۱۰۰ انجام گيرد.
مشاوره در خريد تجهيزات اشپزخانه از برندهاي معتبر و شناخته شده و برندهاي خارجي نقش مهمي در كيفيت و پخت منو غذايي شما دارد، موفق ترين برندها و با كيفيت تجهيزات را با گروه فست فود ست تجربه كنيد.
ظرفيت پخت تجهيزات بستگي به نوع ومدل و قيمت آن دستگاه و كشور توليدكننده آن دارد.
درباره تيم فست فود ست
گروه فست فود فعاليت خود را از صفر ۰ به صورت تجربي و عملي در زمينه هاي مختلف صنعت غذا و راه اندازي فست فود، رستوران، كافي شاپ، فودكورت آغاز كرده
و در اشپزخانه و بخش هاي مختلف فست فود مانند:
ساندويچ، برگر، پيتزا تنوري و ايتاليايي، امريكايي، سوخاري، كنتاكي، پاستا، انواع سس، انواع سالاد، كباب تركي، غذاهاي سنتي، ايراني، كافي من، ابميوه سنتي، غذاهاي تركي
مهندس نظام پسند از سال ۱۳۸۵ اين تجربه ۱۲ ساله را در اختيار شما دوستان عزيز مي گذارد.
درباره تيم فست فود ست ، راه انداز فست فود
نمونه پروژه هاي راه اندازي فود كورت
گالري تصاوير پروژه هاي انجام شده فست فود و فوت كورت
روش هايي براي كاهش هزينه راه اندازي فست فود
اجاره ملك براي راه اندازي فست فود و راه اندازي فودكورت:
سعي كنيد براي شروع از مغازه هاي كوچك استفاده نماييد،
مغازه ها با افزايش متراژ گران تر شده و هزينه راه اندازي فست فود شما را بالا مي برند.
بهتر است براي شروع از مغازه هاي خيلي گران استفاده ننماييد
اما اگر داراي ملك خوبي هستيد، سعي كنيد كه از كارشناسان حرفه اي براي اين مهم استفاده نماييد.
تاسيسات فست فود و راه اندازي فودكورت :
براي كاهش اين هزينه شما مي توانيد از مغازه هايي استفاده نماييد
كه قبلا فست فود يا رستوران بوده اند.
اين مغازه ها نياز جدي به تغيير در تاسيسات ندارند،
به طور مثال داراي برق كافي براي تجهيزات و اينچ كافي براي گاز را داشته باشند.
از همه مهمتر گاها هزينه نصب و راه اندازي سانتريفيوژ در فست فودها به چندين ميليون مي رسد.
دكوراسيون فست فود: سعي كنيد از كارهاي گرافيكي و نور پردازي براي طراحي دكوراسيون تان استفاده كنيد، اين مرحله بسيار مهم است. زيبايي در سادگي است شما مي توانيد با بنر و پوسترهاي زيبا به همراه چراغ هاي اديسوني و يك سقف اكسپوز يك فست فود زيبا داشته باشيد.
تجهيزات فست فود: اين بخش مهمترين بخش در راه اندازي فست فود مي باشد، به شما پيشنهاد مي كنيم كه در اين بخش صرفه جويي را فراموش كنيد و كيفيت را لحاظ نماييد. زيرا آنچه شما را متمايز مي كند طعم و مزه است كه حاصل ماشين آلات و تجهيزات با كيفيت شما مي باشد. خريد تجهيزات دست دوم سالم يكي از موارد كاهش هزينه ها در راه اندازي فست فود است .
راه اندازي فست فود: شما براي راه اندازي فست فود خود نيازمند مشاور مي باشيد.
آماده همكاري با شما در زمينه راه اندازي فست فود و فود كورت مي باشد .
چاپ و بسته بندي:
با استفاده از طرح هاي عمومي يا چاپ سيلك هزينه هاي بسته بندي خود را به شدت كاهش دهيد.
براي فست فود هاي بزرگ مبحث چاپ و بسته بندي را به صورت حرفه اي دنبال نمايند.
۷ نكته براي افتتاح و راه اندازي فست فود
صنعت غذايي فست فود و بيرون بر در دنيا، علي رغم مخاطرات بهداشتي مربوطه به رونق رسيده. با توجه به مطالعات اخير ” مشتريان تعريف فست فود را گسترش دادند. “
درك مشتريان فست فود ديگر فقط محدود به سرويس هاي پرسرعت نيست، به جايش يك مفهوم دوگانه ايجاد شده، شامل فست فودهاي سنتي و غذاهاي سريعي اي كه بيشتر تاكيد روي عطر و طعم وكيفيت غذاست. ايده ي مكان هاي قرارگيري فست فود هم گسترش يافته، از رستوران و فست فود هايي با خدمات كامل تا بيرون بري و خوردن غذا درميزهايي كه كنار پياده رو تعبيه شده.
حالا اين ادراكات مشتري چه تاثيري بر موسس فست فود دارد؟ فرصت هاي بيشتر و البته رقابت بيشتر.
افتتاح و راه اندازي رستوران( فست فود، غذاي سريع ) يك روياي كارآفريني محبوب است، اما واقعيت از يك رويا دورتر است. كسب و كار رستوراني مي تواند خيلي سخت باشد –گوردون رامزي بيكار بود اگر فست فود نمي زد – پس وقتي اراده ي كاري را داريد، راه انجام آن هم پيدا ميكنيد.
درحاليكه چشم انداز و ابتكار عمل براي شروع هرنوع آرزويي لازم است، تبديل آن آرزو به موفقيت نيازمند تحقيق، برنامه ريزي و سرمايه است ( نه هميشه به آن اندازه سرمايه اي كه شما فكر مي كنيد )، تيزبيني و پشتكار لازم است.
نكات راهنماي افتتاح و راه اندازي فست فود
حالا چطور همه ي اينها با هم در مي آميزد؟ اينجا چندين نكته براي اينكه موسسان چگونه بايد شروع كنند آورده شده، اينكه چطور فست فودشان را مديريت كنند يا چگونه با اجراي قوانين موفقيت آميز عمل كنند.
تحقيق، تحقيق، تحقيق
به خاطر اينكه كسب و كار فست فود بسيار رقابتي است، خيلي حياتي است كه حتما تحقيق كنيد. با كساني كه قبلا اين كار را انجام دادند صحبت كنيد. رويدادهاي شبكه هاي تجاري كه با برگزاري همايشها در مورد راه اندازي كسب و كارهاي مختلف صحبت مي كنند. سعي كنيد بفهميد چه چيزي جواب ميدهد و چه چيزي بي فايده است، و تفاوت آن ها در چيست. اگر مثلا ميدانيد كه يك رستوران يا فست فود شكست خورده سعي كنيد بفهميد چرا ( صفحات گفت و گو آنلاين راجع به فست فود بهترين راه براي سنجش نيازهاي بازار و نظرات مشتريان است )
اينكه بدانيد چه چيزي جواب مي دهد وچه چيزي جواب نمي دهد كمك مي كند تا شما بازار هدفتان را تعريف كنيد و اين فرصت را بهتان مي دهد كه يك طرح كسب و كار قوي براي جلو رفتن بسازيد. حالا اينكه يك نفر در كسب و كار هات داگ يا كاپ كيم هاي تازه متخصص باشد هر كدام سعي دارند كه يك محصول با كيفيتو منحصر به فرد ارائه بدهند.
علاوه بر تمام اين ها از زمانتان استفاده كنيد، سعي كنيد متوجه بشويد كه مشتريانتان چه قيمتي رامي توانند تحمل كنند. آيا مشتريان و جمعيت آن نقطه از سرمايه شما حمايت مي كنند.
به همين تريتيب، تحقيق كنيد كه مكان هاي بالقوه كجا ها هستند. گرچه كه موقعيت هاي داخل شهري ممكن اسن افراد رهگذر را جذب كند، خيلي از جاهاي خارج شهر هم ميتواند فست فودهاي سوددهي بزند كه خانواده ها به آنجا كشيده ميشوند.
از كوچك شروع كنيد
شما ممكن است آرزوي يك پيشخوان بزرگ، آشپزخانه ي خوب در مركز شهر را داشته باشيد، ولي از كوچك شروع كردن اولين گام براي مالكان فست فود خواهد بود. نه تنها كه اينگونه با اصول اوليه اي كه براي اين كسب و كار لازم است، آشنا ميشويد، بلكه سرمايه كمتري هم لازم است و ريسكش هم كمتر است.
مغازه هاي كوچك فست فود مي تواند با حداقل هزينه غذاهاي خوش طعم ارائه بدهد چون سربار آن كمتر است. به جاي راه اندازي و افتتاح فست فود مي توانيد به خريد حق امتياز فكر كنيد و نمايندگي بگيريد، اين گزينه ارزش فكر كردن را دارد، مخصوصا براي موسسان فست فود كه هنوز آمادگي كامل براي ورود به كسب و كار مواد غذايي را ندارند.
برنامه كسب و كار
يك طرح و يا برنامه كسب و كار نبايد حتما بيش از حد رسمي باشد، فقط كافي است روند ساخت و بهينه سازي برنامه را نشان بدهد تا كمك كند شما از فرصت هاي حال حاضر بازار بهره مند گرديد و به شما براي مقابل با تهديدات كمك مي كند
البته كه نقشه و طرح كسب و كار براي ارتباط با ديگران ضروري است مثل شركا، سرمايه گذاران، مشتري – اگر مي خواهيد هر كدام از اينها شما را باور كنند، شما بايد آن ها را متقاعد كنيد كه وقتي حرف كسب و كارتان مي آيد، حساب شده كارمي كنيد.
مي توانيد از افراد متخصص براي پياده سازي طرح كسب و كارتان استفاده نماييد.
در جست و جوي سرمايه
همه ي كسب و كارها نياز به سرمايه گذار براي شروع كار ندارند، مخصوصا اگر از كوچك شروع كنيد. مي توانيد از وامهاي كوچك شروع كنيد.
اگر هم به دنبال سرمايه گذار هستيد، برايش برنامه ريزي كنيد. از اساس طرح كسب و كارتان براي در خواست وام و برنامه هاي سرمايه گذاري استفاده نماييد. سرمايه گذاران و وام دهندگان مي خواهند همه چيز را راجع به ايده هاي تجاري و معاملات شما بدانند. واقع بين باشيد كه چقدر پول لازم داريد. شما با خريد تجهيزات داخلي و اجتناب از خريد تجهيزات اضافي مي توانيد پول خوبي را پس انداز كنيد.
مراحل نظارتي هنگام شروع يك كسب و كار را در نظر بگيريد
حالا هر نوع كسب و كاري كه داشته باشيد، بايد اصول و مراحل قانوني وحقوقي مربوط به آن كسب و كار را در نظر بگيريد. از ثبت شركت، تا دريافت مجوز قانوني، …
مديريت فست فود در چهارچوب قوانين
از قوانين مربوط به كاركنان تا قوانين بهداشت غذايي، و قوانين جديد مثل استعمال دخانيات، درك و رعايت قوانين و مقررات و الزامات قانوني بر موفقيت فست فود شما تاثير زيادي دارد.
تنهايي جلو نرويد – مشاوره كنيد
با شركت هايي كه اين خدمات را ارائه دادند و كارشان اين است مشورت كنيد و روال شروع يك فست فود موفق را از آنها جويا شويد. در اين زمينه مي توانيد با گروه فوق تخصصي راه اندازي فست فود و رستوران سرآشپزان برتر تماس بگيريد. توصيه ميكنيم براي آشنايي بيشتر با مجموعه سرآشپران برتر و سرآشپز حسين صادقي ويدئوي زير رو از دست نديد:
آموزش راه اندازي رستوران و فست فود از صفر تا صد
يكي از كسب و كار هايي كه هميشه رونق دارد، رستوران داري و راه اندازي رستوران و فست فود مي باشد. مردم هميشه علاقه مند به خوردن غذا در بيرون از خانه هستند، و براي خوردن غذاي درجه يك هزينه ي خوبي هم مي كنند.
۱-رستوران فست فود خود يا نمايندگي؟
اول از همه بايد تصميم بگيريد كه مي خواهيد فست فود خودتان را راه اندازي كنيد يا يك نمايندگي از يك فست فود مانند پدر خوب را در اختيار بگيريد. گرفتن نمايندگي يك رستوران، ريسك كار را تا حدود زيادي كاهش مي دهد با اينحال تضمين كننده موفقيت شما نخواهد بود.
همانطور كه گفته شد بهترين مزيت گرفتن نمايندگي يا خريد امتياز (Franchising) كاهش ريسك شروع كسب و كار مي باشد. زيرا شما كار خود را با يك اسم بزرگ شروع مي كنيد و تبليغات و بازاريابي نيز توسط يك شركت با سابقه و شناخته شده انجام مي شود.
دومين مزيت اصلي گرفتن نمايندگي فست فود، «شناخت سريع » مي باشد. شما وقتي يك رستوران فست فود راه اندازي مي كنيد، عملا تا چند سال اول حتي به صورت محلي نيز اسم شناخته شده اي نخواهيد بود درحالي كه با گرفتن يك نمايندگي از يك اسم بزرگ، از روز اول شناخته شده خواهيد بود. فرض كنيد كه به يك محله جديد رفته ايد و مي خواهيد براي ناهار يك فست فود بخوريد، اگر دو تا رستوران فست فود وجود داشته باشد و يكي از آنها «بوف» باشد و ديگري نا شناخته، كدام را انتخاب مي كنيد؟
حالا بگذاريد كمي از معايب Franchising براي راه اندازي فست فود بگوييم. اولين عيب گرفتن نمايندگي اين است كه شما بايد در قبال استفاده از نام و سيستم كاري يك مبلغي را همان اول كار به آن شركت بپردازيد. همچنين شما بايد همواره مبالغي را طبق قرارداد به آن شركت بپردازيد.
در كل گرفتن يك نمايندگي سرمايه بيشتري مي خواهد اما شانس بازگشت سرمايه بالاتر است.
دومين مشكل گرفتن نمايندگي سلب آزادي مي باشد. به عنوان مثال با Frenchising ديگر شما تعيين كننده اصلي دكور، منو و… نيستيد زيرا بايد طبق راهنماي شركت اصلي عمل كنيد.
۲-انتخاب مخاطب هدف
مديران كسب و كار و يا كارآفرين ها هيچوقت دوست ندارند اين موضوع را باور كنند اما واقعيت همين است، شما نمي توانيد تمامي يك بازار را بدست آوريد پس بهتر است كه اول مخاطب هدف خود را انتخاب كنيد و سپس برنامه هاي خود را براي آنها بريزيد.
انتخاب مخاطب هدف بيشتر بستگي به موقعيت مكان رستوران فست فود، سن مخاطبين، وضعيت مالي، ترجيحات فرهنگي و ديني دارد.
مخاطبين هدف رستوران فست فود از موارد زير تشكيل مي شود:
نسل X: اين نسل از افراد بين سال هاي ۱۳۴۵ تا ۱۳۶۰به دنيا آمده اند. اين افراد براي خانواده و ارتباطات اهميت خاصي قائل هستند، اين افراد به رابطه با فرزندان خود اهميت زيادي ميدهند و نسبت به ارزش ها پايبند و حساس هستند. براي جذب اين افراد محيطي را فراهم كنيد كه براي خانواده مناسب است و فضاي خوبي دارد.
افراد مسن: افرادي كه قبل از ۱۳۴۵ به دنيا آمده اند تقريبا خصوصياتي شبيه به هم دارند. اين افراد معمولا فرزندان خود را از خانه بيرون كرده اند و از وضعيت مالي ثابت و مناسبي برخوردار هستند به همين دليل اين افراد رستوران هايي را ترجيح مي دهند كه خدمات رسمي ارائه كند و فضايي مناسب با خانواده داشته باشد.
نسل Y: نسل Y يا نسل هزاره آن دسته از افرادي هستند كه بين سال هاي ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۰ به دنيا آمده اند. اين دسته از افراد سه برابر بيشتر از نسل X هستند و عموما افرادي هستند كه به دنبال خدمات سريع و فست فود ها مي روند. در ايالات متحده ۲۵ درصد اين افراد به نمايندگي هاي برگر و ۱۲ درصد آنها به نمايندگي هاي پيتزا مراجعه مي كنند.
البته برخي از اين افراد كه داراي سن بالاتري هستند ( بالاي ۶۵ سال) بازنشسته هستند و حقوق بازنشتگي مي گيرند به همين دليل هست كه خيلي شايد دست و بال بازي براي رفتن به رستوران هاي گران قيمت نداشته باشند به همين دليل به رستوران هايي با قيمت و خدمات مناسب مراجعه مي كنند. اين افراد معمولا اشتها كمي دارند و نسبت به ديگر افراد غذاي كمتري مي خورند به همين خاطر مي توان به ازاي كاهش هر پرس غذا، مقداري آنرا ارزان تر براي آنها ارائه كرد.
۳-انتخاب منو و غذا ها
يك رستوران مي تواند انواع غذا ها اعم از غذا هاي دريايي، غذا هاي ملل، غذا هاي سنتي، فست و فود ها و… ارائه كند با اينحال از آنجا كه شما تصميم خود را براي راه اندازي يك فست فود را گرفته ايد تقريبا غذاهاي منو شما معلوم است.
با اينحال رستوران هاي فست فود نيز منو هاي متفاوتي دارند. به عنوان مثال برخي از فست فود هاي كوچك تنها به فروش فلافل مي پردازند و يا برخي از آنها به فروش پيتزا يا ساندويچ هاي سرد مي پردازند. هر كدام را كه انتخاب مي كنيد اين را در ذهن داشته باشيد كه بايد يك غذاي با كيفيت ارائه كنيد در غير اين صورت مشتري براي بار دوم به شما مراجعه نخواهد كرد و در آخر ورشكست مي شويد.
۴-مكان رستوران فست فود
مكان رستوران فست فود بسيار مهم مي باشد به اين معني كه اگر شما بهترين غذا را هم ارائه كنيد با اينحال اگر مكان رستوران فست فود شما در جاي خلوتي باشد و ديد خوبي نداشته باشد به احتمال زياد شكست مي خوريد.
مكان رستوران را جايي انتخاب كنيد كه رفت و آمد زيادي داشته باشد و نزديك به مراكز خريد، بازار ، دانشگاه و جاهاي شلوغ باشد. در آخر به اين نكته هم توجه كنيد كه قيمت اجاره و خريد زمين در اين مناطق به مراتب بالاتر از مناطق ديگر مي باشد.
يكي از مواردي كه بايد در انتخاب مكان رستوران فست فود در نظر داشته باشيد، جاي پاركينگ ماشين و مسائلي مانند طرح ترافيك و … مي باشد.
مكان رستوران بر قيمت گذاري غذا ها و نوع غذايي كه براي فروش انتخاب مي كنيد نيز بسيار تاثير گذار است. به عنوان مثال از ساندويچ هاي گران قيمت (و كيفيت عالي) شايد جلوي يك مدرسه استقبال نشود.
۵-شرايط كاري
در صورتي كه تا حالا تجربه كار در يك رستوران يا حتي راه اندازي يك فست فود را نداشته ايد، احتمالا تصور درستي از شرايط كاري يك رستوران فست فود نداريد. حجم كاري در رستوران هاي فست فود معمولا بسيار سنگين است. مدير يك رستوران بايد طبق گفته آقاي تورج امين فر كارهاي زير را تا ساعت ۱۱ انجام دهد:
- ۶ صبح : رسيدن به رستوران
- ۶:۳۰ : از نظافت كف آشپزخانه مطمئن شويد و اگر تميزي راضي كننده نيست دست به كار شويد!
- ۶:۵۵ : صورت اموال را چك كنيد و اگر كم و كسري بود، بر اساس مدل كنترل هزينه رستوران تان سفارش دهيد.
- ۷:۴۵ : برگه هاي سفارشات را در جا مخصوص شان قرار دهيد.
- ۸:۰۰ : وجوه صندوق ها و گاوصندوق را بررسي نماييد. در صورت لزوم وجوه نقد را به حساب بانكي تان واريز مي كنيد.
- ۹:۰۰ : كارمندان شيفت صبح وارد رستوران مي شوند.
- ۹:۳۵ : يكي از كاركنان با خواب آلودگي وارد مي شود، به او يك تذكر شفاهي مي دهيد.
- ۹:۴۵ : يكي از كاركنان با ۴۵ دقيقه تأخير مي آيد. به او يك تذكر كتبي مي دهيد.
- ۱۰:۰۰ : يكي از كاركنان نيامده، با او تماس مي گيريد يا بر روي پيغام گيرش پيام ميگذاريد.
- ۱۰:۱۰ : به دو نفر از پرسنل شيفت بعد از ظهر تماس مي گيريد تا يكي جاي فرد غايب را پر كند.
- ۱۰:۳۰ : جلسه توجيهي روزانه تان را با كاركنان برگزار مي كنيد.
- ۱۱:۰۰ : درب رستوران را براي پذيرايي نهار باز مي كنيد.
همانطور كه مي دانيد به خاطر شرايط سنگين كار بايد دو شيفت كارگر، گارسون و حتي آشپز داشته باشيد.
بهتر است قبل از شروع هر كاري با يك نفر كه در اين صنعت است و يا قبلا در اين صنعت بوده است صحبت كنيد. بپرسيد كه آيا اگر زمان به عقب بر مي گشت بازهم اين كار را انجام مي دادند يا خير. همچنين بهتر است از سود و بازگشت سرمايه آنها نيز سوال بپرسيد.
۶-سرمايه و هزينه راه اندازي رستوران فست فود
قبل از تمامي مراحل قبل شايد بهتر باشد كه ابتدا نگاهي به جيب خود كنيد. ابتدا حساب كنيد كه چه قدر سرمايه (بدون قرض) داريد و چقدر بازگشت سرمايه خواهيد داشت. اگر برايتان مقدور است، مي توانيد از وام ها نيز استفاده كنيد يا با طراحي يك طرح كسب و كار يا بيزينس پلن كه در آن مواردي كه شما را از رقبا متمايز مي كند ذكر شده باشد شروع به جذب سرمايه گذار كنيد.
به طور كلي براي راه اندازي رستوران فست فود بايد هزينه ملك (خريد يا اجاره)، دكوراسيون، لوازم آشپزخانه، هزينه سر آشپز و كارگران، هزينه آب، برق، گاز، هزينه گرفتن نمايندگي (Franchise)، تبليغات، بازاريابي، بيمه، ماليات و… اشاره كرد.
تمامي هزينه هاي بالا بستگي به مساحت مكان، موقعيت مكان و خدمات و كيفيتي كه ارائه خواهيد كرد دارد. فراموش نكنيد كه در صورتي كه نمايندگي يك شركت را بگيريد، دكوراسيون را بايد طبق راهنما آنها طراحي كنيد.
۷- زير نظر گرفتن رقبا
بهتر است كه در ابتدا به صورت محلي فكر كنيد و بلند پروازي را كنار بگذاريد. درصد خيلي كمي از رستوران ها در يك شهر آوازه دارند وگرنه اكثر رستوران ها فقط در يك منطقه خاص شناخته شده هستند.
پس از آنكه مكان رستوران خود را انتخاب كرديد، تمام رقباي كوچك و بزرگ خود را در شعاع حداقل يك كيلومتري بررسي كنيد. براي شروع بايد بهترين باشيد در غير اين صورت دليلي براي انتخاب شما در برابر رقباي با تجربه و جا افتاده شما نيست.
براي بررسي رقبا عواملي مانند كيفيت غذا، قيمت غذا، تعداد مشتري ها، دكور، سرويس و… را بررسي كنيد.
تشخيص نوع رستوران رقيب در بررسي رقبا بسيار مهم است، به عنوان مثال يك رستوران ايتاليايي براي يك رستوران فست فود رقيب جدي نيست زيرا مخاطب هدف آنها متفاوت است به همين خاطر بايد رستوران هايي را مورد بررسي قرار دهيد كه داراي مخاطب هدف و كلاس كار يكسان مي باشند.
۸-بازاريابي رستوران فست فود
براي سرعت دادن به روند شناخته شدن و افزايش فروش تبليغات و بازاريابي بسيار مهم هستند. بازاريابي و تبليغات بايد مناسب گروه هدف باشد.به عنوان مثال يكي از ايده هاي خوب تبليغاتي، كادو و بادكنك دادن به كودكان مي باشد. به اين طريق براي دفعه بعد آن كودك پدر و مادر خود را مجبور به آمدن به رستوران فست فود شما مي كند. به عنوان مثال اين ايده براي گروه سني و هدف نسل X و افراد مسن مناسب است زيرا آنها با خانواده به رستوران شما مراجعه مي كنند و به خانواده اهميت مي دهند.يا يكي ديگر ايده هاي خوب براي بازاريابي طرح هاي «يك بخر دو تا ببر» هستش. خيلي از رستوران ها با اجرا همين ايده هاي ساده به موفقيت هاي كلان رسيده اند.از ديگر ايده هاي تبليغاتي مي توان به كوپن هاي تخفيف، قرعه كشي، تبليغات بنري، تراكت، تبليغ اينترنتي، كمپين هاي تبليغاتي در شبكه هاي اجتماعي اعم از فيسبوك توييتر، اينستاگرام و حتي تبليغ در تلويزيون هاي محلي اشاره كرد.
۹-صبر،صبر،صبر
طبق آمار ها در ايالات متحده ۲۶ درصد رستوران ها در سال اول ورشكست مي شوند و اين رقم در سال دوم به ۴۵ درصد مي رسد و در سال سوم به ۶۱ درصد مي رسد. با اينكه اين آمار مربوط به ايالات متحده است اما در ايران نيز همچنين شرايطي پا برجا است.
پر سود بودن اين صنعت و در نتيجه اشباع شدن آن،كار را براي تازه وارد ها بسيار سخت كرده است. حتي اگر شما نمايندگي يك شركت اسم و رسم دار را در اختيار بگيريد نيز به وقت نياز داريد تا به شهرت و سود كلان برسيد.
شما بايد تا قبل از اينكه همه چيز روي غلتك بيافتد كيفيت كار را حفظ كنيد. در طول اينكار شايد روز هاي زيادي دلسرد شويد خصوصا به اين خاطر كه آزادي زيادي نداريد و اكثر اوقات بايد در رستوران خود اوضاع را مديريت كنيد. به همين خاطر بايد خونسردي خود را حفظ كنيد و در اين بحران ها رستوران خود را رهبري كنيد.
همچنين بهتر است واقع گرا باشيد و تعصب بيجا نسبت كيفيت كار خود نداشته باشيد. بسياري از افراد فكر مي كنند بهترين غذاي موجود در منطقه را ارائه مي كنند در حالي كه اين طوري نيست. بهتر است كه از دوستان، آشنايان و حتي مشتريان خود درباره كيفيت غذا ها و كيفيت سرويس سوال بپرسيد.
راه اندازي فست فود
1. خدمات راه اندازي فست فود
2. انتخاب محل مناسب
3. طراحي دكوراسيون داخلي و خارجي (رستوران، فست فود، كافي شاپ)
4. ارائه نرم افزار جامع مديريت رستوران
5. تهيه و تدوين برنامه استراتژيك رستوران، فست فود، كافي شاپ
6. تدوين برنامه و سياست هاي داخلي
7. پلان آشپزخانه و تهيه دستگاه هاي مورد نياز به همراه نقشه چيدمان ماشين آلات آشپزخانه
8. ارائه دستورالعمل هاي غذايي طبق منوهاي روز دنيا
9. ارائه منو با توجه به تجهيزات و ذائقه منطقه
10. تهيه و تدوين آيين نامه انظباطي و شرح وظايف پرسنل
11. برآورد هزينه راه اندازي كامل
12. طراحي و چاپ بروشور , تراكت , منو و تابلو توسط گروه متخصص
13. اجراي روش هاي تبليغاتي اثربخش جهت افزايش فروش
14. گزينش و استخدام و آموزش كاركنان و مديران
15. تعيين قيمت تمام شده غذاها
16. تدوين سياست هاي بهداشت و سلامت كليه پرسنل
17. اصلاح سازي منو
18. آموزش منوهاي جديد (غذاهاي ايراني,فرنگي,فست فود,كافي شاپ و سس)در محيط آشپزخانه خودتان
19. ارائه انواع پودرهاي سوخاري(اسپايسي,نرمال,استريپس و پودرپيتزا)
20. ارائه انواع ادويه هاي خارجي
21. مشاوره قبل از راه اندازي رستوران
22. تدوين سياستهاي تنبيهي و تشويقي پرستل
23. آموزش مديريت براي بالا بردن راندمان كار
آموزش ها
خيلي از فست فودها و رستوران ها بدون در نظر گرفتن اصول اوليه و پايه شروع بكار ميكنند, كه چندي بعد مشكلاتي را در اداره مكان مورد نظر پيش مي آورد,كه اين مشكلات باعث كاهش بازدهي رستوران و يا فست فود شما ميگردد. بنا براين براي موفقيت در يك پروژه,هرچند كه آن پروژه كوچك باشد,اما مشاوره و آموزش جز ركن اصلي آن ميباشد.
آشنايي و اجراي اصول حرفه اي كار ,در بازدهي و سود به شما سرمايه گزاران عزيز كمك فراواني خواهد كرد.
مديريت كيفيت: سوالاتي كه در اين بخش مطرح ميگردد
چه غذاهايي سرو ميگردد؟
مشتريان ما چه كساني هستند؟
مشتري براي چه چيزي ارزش قائل است؟
طراحي دكوراسيون
در استراتژيك جديد رستوران و فست فودها سعي ميكنند بهترين دكور را طبق منطقه و غذاهايي كه در آن رستوران سرو ميگردد ,اجرا كنند,كه آيتم هاي مختلفي از جمله
فضاي داخلي
نورپردازي مناسب
نوع صندلي ها و نماي بيروني رستوران ويا فست فودها را دارد.
فضاي داخلي فست فود , رستوران , كافي شاپ بايد تا جايي كه امكان دارد باعث آرامش مشتري گردد و محيطي باشد كه به ندرت از ذهن مشتري خارج شود.
يكي از سوالات پراهميتي كه سرمايه گزاران در بخش فست فود,رستوران و كافي شاپ با آن روبرو هستند برآورد هزينه تجهيزات و ماشين آلات ميباشد,البته عوامل مختلفي بستگي دارد كه متراژ مغازه يكي از آنها ميباشد,چون نقشه چيدمان تجهيزات و ماشين آلات آشپزخانه طبق متراژ آن صورت ميگيرد و مساله بعدي بر ميگردد به سرمايه گزار ,چون بعضي از سرمايه گزاران تمايل دارند تمام وسايل با كيفيت بالا و تا جايي كه امكان دارد مارك خارجي آن تهيه گردد و بعضي ها نسبت به سرمايه اي كه دارند تمايل به تجهيزات و ماشين آلات با قيمت مناسب دارند,البته در زمان كار خيلي از مسائل كه بدون برنامه و مشاوره قبلي باشد باعث بروز مشكلاتي ميشود.
بعضي از رستوران ها و فست فودها بجاي وسايل گران قيمت از پرسنل با تجربه استفاده ميكنند كه اين كار هم در زمانيكه مشتريان افزايش مي يابند باعث مشكلاتي مي شود و قطعا نميتوان روي آن حساب علمي و حرفه اي باز كرد,وسايل بايد طبق برنامه درست و مناسب خريداري شود.
يكي از عوامل بازدهي ضعيف فست فودها و رستوران ها برنامه ريزي نادرست در راه اندازي اوليه ميباشد,بعضي از سرمايه گزاران بخاطر اينكه هزينه كمتري در زمان راه اندازي داشته باشند ,بدون مشاوره دقيق,تجهيزات و ماشين آلاتي خريداري ميكنند كه بعد از مدتي مجبور به تعويض آن ميگردند كه اين دوباره كاري باعث ضرر ميشود.
بازاريابي
اين روزها هر رستوران و مركزي كه به نوعي تهيه غذا را انجام مي دهد ، براي تبليغات خود بيش از هر چيز به دنبال عكسي با كيفيت مي گردد ، تا بخش عمده اي از فضاي تبليغاتي خود را به آن اختصاص داده و از همين طريق مشترياني را بسوي رستوران خود بكشاند ، اما شما وقتي در يك عصر جمعه ، كه گرسنگي هم به سراغتان آمده و به دنبال فضايي آرام بخش براي صرف غذا هستيد ، به دنبال عكس استيك مي رويد ، و رستوراني را كه عكسي با كيفيت تر چاپ كرده است را انتخاب مي كنيد ؟!
بعيد مي دانم اين چنين عمل كنيد ، اما اگر چند سال پيش همين سوال از شما پرسيده مي شد ، جواب كمي تفاوت داشت . چرا كه در آن سالها رستوراني كه براي شما استيك هاي مختلفي سرو مي كرد ، آنقدر اندك بود كه يك عكس استيك و اثبات اينكه آن رستوران در سرو اين غذا مهارت دارد براي متقاعد كردن و كشاندن شما به آنجا كافي بود ...
اما امروز اين يك مزيت براي رستوران ها نيست ، و از ميزان اثربخشي تبليغاتي كه انجام ميگيرد ، مي توان اين موضوع را بخوبي درك كرد ...
تبليغات فضايي براي خلق يك اثر هنري نيست ، تبليغات بايد و بايد جواب دهد و جواب آن چيزي جز جذب مشتري نمي باشد ... اين اثر بخشي را سرجيو زيمن مدير سابق بازاريابي شركت كوكاكولا آنقدر زيبا بيان مي كند كه بارها و بارها طراحان تبليغات و صاحبان كسب و كار بايد در هر روز تكرار كنند : "اثربخشي تبليغات براي رستورانها يعني افرادي كه پشت ميزها نشسته و هرت مي كشند و صداي قاشق و چنگال هايشان فضا را پر كرده و براي يك شركت هواپيمايي يعني صندلي هاي پر از مسافر و ليست مسافران در انتظار" مهم اين نيست كه تبليغات آنقدر زيبا باشد كه در محافل مختلف بر سر زبان ها دست به دست شود ، مهم آن است كه دست مخاطب را به سمت جيبش كشانده و ايشان را مشتري كند . عاملي كه اينچنين مخاطب تبليغات را به مشتري تبديل مي كند ، بيان همان چيزي است كه مخاطب به دنبال آن است . . . رستوراني كه در تبليغات خود با افتخار بيان مي كند "پيتزاي ايتاليايي با سس فلان ، براي اولين بار در ايران" ، كلامي را مي گويد كه براي خود اهميت دارد ، چرا كه براي آن سس زحمت زيادي كشيده و انتظار دارد مخاطب نيز اين زحمت را درك و از اينكه پيتزا را با چنين سسي طبخ مي كند ، خرسند شود . . . در حاليكه براي مخاطب طعم پيتزا مهم است ، حال مي خواهد با سس ايكس اين طعم را گرفته باشد يا با سس فلان. حال مي خواهد اولين در ايران باشد ، يا آخرين . گذشتن از فعاليت و يا بخشي كه براي صاحب كسب و كار اهميت زيادي دارد كار آساني نيست ، اما براي اثربخشي تبليغ راهي جز اين نيست ، كه آنچه مخاطب مي خواهد بشنود ، بيان گردد . . . يكي از آسانترين و مفيدترين راهها براي كشف اينكه مخاطب به دنبال چيست و به چه دليل يا دلايلي به يك رستوران خاص مراجعه مي كند ، استفاده از خرد جمعي است . . . ساده است ، كافي است از مشتريان آن رستوران همين سوال پرسيده شود و پاسخ آنها سرنخي خواهد شد ، براي ساخت تبليغاتي اثر بخش . . . مدير رستوراني كه مشتريان فراواني داشت ، در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه "علت مراجعه مشتريان به رستوران شما چيست ؟" ، لبخندي سرشار از اطمينان زد و گفت "قارچ ويژه ي طعم دار شده ايست كه در همه غذاها ميريزيم " در حاليكه وقتي همين سوال از مشتريان پرسيده شد ، محيط دنج ، موسيقي كلاسيك و صندلي هاي بزرگ و با فاصله از هم را دليل اصلي مراجعه خود مي دانستند . . . در دوره اي مشتريان صرفا يك كالا را براي ويژگي هاي آن خريداري مي كردند ، اما امروزه پكيجي را خريداري مي كنند كه علاوه بر ويژگي هاي ذاتي ، مزاياي ديگري نيز براي آنها داشته باشد ، مثلا اگر به رستوران فلان مي رويد ، اين مراجعه شما صرفا براي صرف غذا نمي باشد ، بلكه موقعيت اجتماعي كه به دليل قرار گرفتن در محيط آنجا پيدا مي كنيد و يا آرامش حاصل از فضا ، و يا دلايل متعدد ديگري كه شما در مجموع بابت همه ي آنها حاضر مي شود هزينه كرده و تمام آنرا بپردازيد ، در واقع همين موضوع است كه بسيار بيشتر از ارزش ريالي خود غذا شما را وادار به پرداخت وجه مي كند و شما از اين بابت راضي هستيد . حال زمان آن رسيده است كه رستورانها بجاي تمركز بر عكس هاي باكيفيت از غذاهاي متنوع ، بر ويژگي هاي خاص خود تمركز كرده و آنرا به تصوير بكشند ، و البته توجه به اين نكته نيز بسيار حائز اهميت است كه مخاطب فهميده و صاحب انديشه است ، و نميتوان وقت او را بيش از چند لحظه به خود اختصاص داد . پس بهتر است آنچه را كه در تبليغ نوشته مي شود در عكس نشان نداد ، و آنچه در عكس نمايش داده مي شود ، ننوشت و حرف جديدي را بصورت جذاب مطرح نمود . اگر تصوير پيتزا ايتاليايي در تبليغ به تصوير كشيده شده است ، لزومي به نوشتن عبارت پيتزا ايتاليايي نمي باشد و مي توان حرفي نو براي جذب مخاطب بيان شود . مثلا "همه ي پيتزاها در شكل شبيه هم هستند اما در طعم اينطور نيستند " و بعد از آن در متن تبليغ از تفاوت ها صحبت به ميان بيايد . حرفي كه از جنس مزايا و تفاوت هاست ، دقيقا هماني است كه مخاطب در جستجوي آن است . فست فود بدون سوسيس و كالباس هم مي شود . غذاهاي گياهي با گياهان اورگانيك طبخ غذاي سالم ، زمان بيشتري مي خواهد ، ما فست فود نيستيم . . . اين جملات نمونه اي از تفاوت هايي است كه ارزش بيان كردن داشته و مي توانند سوژه اي براي ساخت و برنامه ريزي جهت تبليغات رستوران ها ، فست فود ها و مراكز تهيه غذا باشند . صاحبان اين كسب و كار بايد باور كنند كه شيوه هاي سنتي و تمركز بر ويژگي هاي ذاتي ديگر نمي تواند مشتريان را به سويشان سرازير كند .
راه انداز ي فست فود و مديريت فست فود
چرا راه اندازي فست فود و رستوران؟
دوستان سلام در اين قسمت مي خواهيم به شما جواب اين سوال خيلي خيلي مهم را بگوييم كه اصلا چرا راه اندازي فست فود و چرا شغل هاي ديگر نه.
اولين و مهمترين موضوع اين است كه راه اندازي فست فود و كار فست فود جزء كارهايي است كه هيچ وقت از مد نمي افتد يعني از ۵۰ سال پيش به همين منوال پيش رفته و در دوره خاص مشتري هاي آن كمتر نشده اند كه هيچ و چه بسا بيشتر هم شده اند.
دومين موضوع اين است كه شغل فست فود فصلي نيست يعني طوري نيست كه زمستان خوب باشد و در پاييز بد باشد هميشه و در همه فصل ها انسانها گرسنه مي شوند و هيچ وقت سير كردن كه يكي از نيازهاي بسيار پر اهميت و پررنگ انسان است از مد نمي افتد.
سومين موضوع بالا بودن سود در رستوران و فست فود مي باشد شما مي توانيد در برخي غذاها تا ۷۰ درصد سود واقعي داشته باشيد و بتوانيد مبلغ بالايي سود كنيد.
همچنين براي مطمئن تر شدن از اين موضوعات مي توانيد به فست فود هاي معتبر سطح شهر مانندعطاويچ، شيلا و باگت مراجعه نماييد و از نزديك صحت اين صحبت هاي ما را بررسي كنيد البته تمام اين ها منوط به اين است كه در انتخاب مكان و نوع غذا دقت لازم را داشته باشيد .
مزاياي فست فود و رستوران نسبت به ساير شغل ها
راه اندازي فست فود داراي مزاياي زيادي مي باشد كه ما در اين قسمت به دو مورد آن اشاره مي كنيم:
يك?